Tystnad.
När det där plusset uteblir blir det rätt dött här har jag insett. 

Veckan som gick innebar jobb som vanligt, med lite guldkant genom middagar hos vänner och familj. Även om jag känner mig slut mentalt är det skönt att göra saker efter jobbet. 

Igår tog vi en dagsutflykt till mamma och Lotta på landet. Mycket bra beslut. Vi hjälpte till lite. Flytta in soffa och bord innan vi tog en promenad. Sen en längre lunch med viktiga samtal.. Otroligt värdefullt. 

Idag är vi hemma. Jag städar och tvättar fönster och kikar på allsvenskan.. Henrik sover fortfarande. Han vaknade vid 12, åt lite frukost, och somnade om.. Vi behövde denna hemmadag båda två tror jag allt :) 

På tisdag ska vi till sjukhuset för ett första möte med kuratorn. Det känns skönt och jobbigt. Som ett nödvändigt ont. Jag har tagit mycket stryk både psykiskt och fysiskt av denna resa hittills. Att prata med någon känns viktigt. Och att göra det som par. ❤️ 

Älskade Blidö.