Den dramatiska lördagen.

I helgen hade vi lägenheten full! Men det kändes inte så jobbigt att vara 6st i nya lägenheten.. Hade absolut inte funkat i den förra.. Men nu känns det toppen! 

Fick så mycket ovärderlig hjälp hela helgen.. Dels fick vi hit en tvättmaskin! Som fick plats i badrummet! Den lyckan.. Speciellt med bebis på väg.. ❤ 

Lägenheten känns ännu större nu eftersom vi fått bort nästan alla kartonger och allt som stått på golvet.. Magiskt! 


Men det vart ju lite kaos i lördags.. 

Henrik hade precis klivit ur duschen och jag stod och sminkade mig.. (våra gäster var ute på andra äventyr) Då hör Henke massa oljud i trapphuset, går för att titta ut om han ser ngt.. Där står 3st brandbilar + 1 ambulans. Dom kollar mot vårt hus.. 

Det brann på en balkong längre upp i huset. En gasoltub som börjat brinna. Den var fullt utvecklat men som tur var höll det sig på balkongen. Vill inte ens tänka tanken på vad som hänt om det spritt sig till resten av huset.. 

Ingen kom till skada och det verkade som att det trots allt gick bra. Men det var dramatiskt där ett tag.. 

När branden var släkt åkte vi hem till mamma och Lotta för middag innan vi skulle vidare mot cirkus för att se fantomen på operan! 

Bra avslutning på en dramatisk dag.. Men för en gravid var det lite långt. Var SÅ trött sista akten men den var fantastisk! Även om jag och Henke tyckte den var snäppet vassare på Broadway (vi såg den med Peter i huvudrollen då med). 

Min man och min mamma ❤
Här stod jag och höll in magen så jag knappt kunde andas utan anledning 😂
Vi är smartare än vi ser ut 😅
Tänk att jag gift in mig i världens finaste familj? ❤