Inskrivningssamtal.

Igår var det dags att skrivas in som "officiellt" gravid hos mödravårdcentralern. Tycker så mycket om vår barnmorska. Hon är rak men snäll och får mig att känna mig extremt viktig. 


Ska träffa en läkare redan på onsdag för att gå genom vad som kommer hända framöver i och med min gastric bypass operation. Det gör automatiskt att man får lite extra kontroller och ultraljud. 
Sen har båda mina föräldrar haft högt blodtryck så barnmorskan var noga med att jag ska checkas lite extra med riskerna det kan innebära och så. Bara en sån sak, jag har massa "extra krav" men det är bara självklart. Ingenting som blir jobbigt eller krångligt för dom, som dom visar mot mig. Det känns väldigt bra. 

Proverna jag tog igår var bra, mitt järnvärde  är helt normalt igen (efter att det var extremt lågt i november) tabletterna är bra att äta... 
Socker i blod och urin var också normalt, det enda som hänt är att jag tjockat på mig 2-3kg på dessa snart 11v. Men det var inga konstigheter sa hon. Även om det får mig att känna att fler promenader nog är bra :) Dagar med sol ska jag ge mig ut och promenera på lunchen tror jag allt. Om än bara för 20-30
Minuter men skönt att "ha det gjort". 

Nästa mvc besök är alltså redan på onsdag. Sen väntar vi på en remiss för kub-test i början av april.. Efter det kanske man vågar gå ut "officiellt" med graviditeten? Även om många vet vet inte alla :) 

Nu måste jag fortsätta städa och pyssla.. 
ha en fin lördagkväll! 

Puss 

#1 - Malin

Härligt att vara officiellt inskriven :) Och att höra att allt går bra för dig☺️ Kram