Läkarbesök och blodprover.
Igår var det dags för läkarbesök på mvc.
Hon var väl allt min barnmorska inte är, även om det var informativt så var känslan en helt annan än mot när jag varit hos barnmorskan.
Men planen just nu är att följa det program som finns för gravida som genomgått gastric bypass.
Sen ska dom hålla extra koll på mitt blodtryck men hon ville inte måla fan på väggen innan/om vi hamnar där.
Ett extra ultraljud blir inplanerat vecka 32, såkallat tillväxtultraljud. För att kolla så bebisen får tillräckligt med näring.
 
Lämnade blodprover imorse, inför KUB och lite annat smått och gott. Det var inte helt lätt för damen på provtagningen på Lidingö, hon visste inte vilka rör hon skulle använda och frågade 3 personer innan hon sa att det blev rätt.. Man kan ju hoppas att det blev det iaf. Får dom inte rätt rör tar dom inte emot dom, berättade hon. Så bäst för henne att det blir rätt!
 
Slog mig precis att vi går in i vecka 12 om bara några dagar. Det betyder att 3 månader snart har gått. Hur är det möjligt? Ska det fortsätta gå såhär fort kommer jag inte hänga med. Jag måste lära mig njuta av alla veckor som går. Vecka 11 kommer ju inte tillbaka med min första bebis lixom.
 
Magen växer. Fortfarande ser den ut lite som en limpa, men vet man att jag är gravid ser man den, annars tror jag folk tänker att jag håller på att lägga på mig ett par extra kilon. Alla andra på jobbet toktränar inför Vegas, jag planerar att vara RUND OCH GO när planet landar om 3 veckor. (hur kan det bara vara 3v kvar tills vi åker? Det har varit planerat för detta i över 2 år.... Nu är vi snart där. Kul ska det bli iaf!)
Jag gillar min mage, men jag vill att det ska vara officiellt innan den syns to much för lite stelt känns det.
Efter nästa ultraljud lär vi som sagt våga berätta för alla :)
 
Nu ska jag ta tag i denna torsdag, ikväll ska vi vara barnvakter och ha tvättstugan!
 
Puss