Ultraljud 19+3

Hej på er! 

Imorse var det dags! 
Klockan 9 var det sagt men det drog såklart ut på tiden.. 
Kom in 10-15 min efter utsatt tid, alltid stressigt när man inte vill ngt annat än att veta att allt är bra.. 
Vi träffade samma barnmorska som förra gången och hon var lika bra idag, lugn och förklarande. Tyckte hon fastnade lite länge vid hjärtat och tog kort och hummade dock. Kikade mot Henke som inte verkade orolig. När hon sen konstaterade att hon gärna ville prata med en kollega för att säkerställa att allt var som det skulle blev vi båda oroliga. Men hon sa att allt såg normalt ut det var bara en ven hon inte såg hela av.. In kom en kollega som också tittade mens om kom överens om att allt var bra.. Bebisen hade legat lite skevt bara.. Den lättnaden! ❤️ 

Sen frågade hon om vi var linslusar, jag missuppfattade (hej blondie) och trodde hon menade av oss.. Så jag fnissade och tittade på Henke. Missade allt som hände på skärmen som Henke såg...

Efteråt var han så full i fan som bara han kan vara och jag förstod att han sett ngt.. Vi var ju inte direkt överens innan om vi skulle ta reda på kön eller inte.. Jag ville veta. Henke ville inte veta. 
Nu var det han som såg och var ganska säker på vad han sett. Jag missade allt! Deppigt. Men barnmorskan skrev på en lapp och när vi kom upp ur källaren ut i solen gav Henke mig lappen och sa att det ändå inte var kul att spara på det när han var säker.. Så jag öppnade och vår lille Pigge är en pojke! Vi ska bli pojkföräldrar💙 
Såååå mysigt. Även om det viktigaste är att han mår bra och det gör han! 

Nu firar vi onsdag med sol och jobb! 
Känner mig hög av allt som hände på morgonen 👶🏼💙


Lappen från barnmorskan! Its a boy! 💙💙⭐️
Kolla på honom! Handen på pannan. Som att han redan skäms och suckar över mamma! 😂🙈