Status vecka 30

10 veckor tills Pigge är beräknad att komma. Har ni hört något så tokigt? 10 veckor. Det är ju ingenting? 

Började jobba idag, planen är att jobba till 29 september, dvs 8 veckor till. Sen blir det lite semester innan jag ger mig på mammaledigheten. (Om han inte kommer tidigare såklart) 

Startade veckan med ett besök hos barnmorskan idag. 

Mätte magen, den låg under kurvan. 27cm är den nu. För 5 veckor sedan mätte jag in på 24cm. Så växer gör den i alla fall :) 

Vägde mig, har inte gått upp ett gram sedan sist. 71 starka kilon, vilket betyder en uppgång på drygt 7kg sedan januari. 

Stacks i fingret. Socker och järn ser bra ut. 
Ska dock börja med en extra järntablett varje kväll nu då jag har haft endel huvudvärk de senaste veckorna. 

Blodtrycket var bra, 110/80 

Pigges hjärta slog som det ska "här är en bebis som mår bra" 142-144 slag i minuten slår hans hjärta. 

Alltid skönt att besöka barnmorskan och uppdatera sig hur kroppen har det, tror jag blev godkänd idag men hon tycker jag går upp lite lite. Även om jag ligger inom det normala. 
Vi får se hur det ser ut den 15 augusti. Då ska vi på tillväxtultraljud och sen tillbaka till Sofia. Så länge Pigge växer kommer jag vara lugn. Kanske ska försöka vara tacksam att jag inte gått upp mer än 7kg på 30 veckor.. 😆 


Från förra veckan, ganska magisk solnedgång på tomten..
⭐️
Hej vecka 30!
Barnmorskan skrattade åt min mage, "det är en annan färg på din mage än vad det är där uppe..." Jag har ju inte solat magen så det är inte så konstigt..