Barnvagn!

Idag skickade vi iväg en liten beställning till Holland på Pigges framtida ride! 

Vi valde mellan två vagnar och den ena, Cybex Priam, som jag helst ville ha och som vi nästan bestämt oss för blev det tillslut inte.. Vi hamnade på en holländsk sida för ett par veckor sedan och insåg att Bugaboo Buffalo, som är en snarlik vagn, sa dom på bebisbutiken iaf 🙈, blev nästan 8000kr billigare därifrån än den vagnen vi nästan bestämt oss för. Då var valet inte så svårt ändå. Så kul är det inte att kasta pengar :) 

Holland var även billigare än butikerna härhemma och det känns inte ett dugg otryggt att köpa därifrån. Sjukt snabba och bra på att svara på mail. 
Sen ingick massa saker med vagnen som inte ingår här, om 2-4 veckor levereras den. Om jag längtar? Ja. 👏🏼 

 

En Buffalo Classic, Navy blue ska Pigge rulla runt i till hösten 😍
Vi är ju långt ifrån ensamma om denna vagn.. men på ett sätt känns det bra. Så många Vasastan-föräldrar kan ju inte ha fel.. 🙄😉

Ligger i soffan efter middagen och vilar upp mig. Så trött igen. Vädret och jobbet kanske har någonting med det att göra. Men veckan har gått i en rasande fart. Vips så har vi semester igen! När semestern är slut är det bara typ 10v kvar. Sjukt! 


Var hos barnmorskan idag, mätte magen, valde BB, lämnade blod från fingret och vägde mig. 
Ytterligare 1kg upp, gått upp ca 6kg på dessa 25veckor, känns bra! Magen låg precis där den ska på kurvan och blodtrycket var mycket bra! Så skönt att få höra att allt är bra även med prover, även fast jag känner mig frisk är det skönt att få det bekräftat. 
Även minajärnvärden såg riktigt bra ut. Det var länge sen! 

Pigges hjärtslag slog som dom skulle och ja, allt verkade vara bra! ❤️

Har lite sammandragningar om kvällarna nu, smärtfria men det känns konstigt när magen drar ihop sig och lever sitt egna liv..  Kroppen jobbar kan man säga :) 

Vad har ni för planer i helgen? 
Jag ska starta min lördag hos frisören! Såååå välbehövligt. Dels att få lite nya slingor och att träffa min frisör. Välinvesterade 3h en lördag! 
Sen går vi nog lite på stan, hälsar på farmor innan vi ska på middag hos goda vänner på kvällen! 
På söndag ska vi ut till Blidö och ha lite försenade kalas med familjen. Full fart helt enkelt men det är ju så det ska vara! 

Känns som att detta inlägg blev rörigt. Men jag skyller på att jag är gravid och att det är en fredag efter en veckas jobb.. ✌🏼 

Puss!

#1 - Malin

Vilken holländsk sida beställde ni från?

Svar: Babyplus.nl 👌🏼
Man får maila om priser, men de börjar vara snabba på att svara!
Christina H Lindström