På gång?

Första dagen på semestern/mammaledigheten. I natt vaknade jag till och från med typ mensvärk. Hoppet att någonting kanske är på g tändes såklart.. 

Klev upp och började med att tvätta lite fönster i vardagsrummet och tokstäda i köket. Till lunch fick jag sällskap hemma av min barndomskompis som gått över tiden med bebisen i hennes mage, så vi hade en eftermiddag ihop med lunch och fika. Mycket mysigt. 

Men jag fick rejäla sammandragningar när vi åt och dom släppte lixom aldrig. När jag inte kunde ligga eller sitta bekvämt i soffan framåt 17 tiden ringde jag faktiskt bb och frågade hur jag skulle förhålla mig till allt. 
Alvedon hade jag testat men det hjälpte inte. Magen var stenhård och gjorde ont hela tiden. 
Vi pratade ett tag och hennes råd var att äta middag och sen komma in på kontroll. Har man värkar brukar ju magen ”vila” då och då. Mem det hände lixom inte. 

Väntade in Henke som jobbade över, sen tog vi en snabb burgare på max innan vi åkte till bb. 

Blev uppkopplad mot ctg och dom tog blodtrycket. Har ju legat bra med blodtrycket fram tills nu. Hade högt undertryck vilket kan vara tecken på havandeskapsförgiftning. Men barnmorskan ville att jag skulle ligga kvar med ctg-uppkoppling för att se hur det såg ut för att ta nytt tryck när jag vilat lite. 

Ctgt visade att det pågår värkarbete i livmodern men inte regelbundet. Pigge mår bra, vilket jag inte var orolig för då jag känt honom hela dagen. 
Kanske avtar värkarna eller så är förlossningen nära nu.. Så himla konstig känsla! 🙈😍 


Barnmorskan tog nytt blodtryck och det hade inte förändrats under timmen jag låg med ctgt. 

Hade lämnat urinprov när jag kom och det såg normalt ut men de vill inte släppa mig nu, så jag fick lämna ett par rör med blod för att de ska utesluta eller bekräfta havandeskapsförgiftning, sen släpptes vi hem. Men jag ska tillbaka för nytt blodtryck och få provresultaten imorgonbitti. 

Kanske sätter förlossningen igång inatt, eller så får vi nya besked hur saker och ting är imorgonbitti. 

Spännande är det iaf. Det händer saker i min kropp! 

Har fortfarande svårt att ligga/sitta bekvämt så just nu tvingar jag till mig massage och ryggkli av min man, det hjälper otroligt mycket ❤️ 

På återhörande helt enkelt, men håll en tumme eller två att vi närmar oss förlossning! Vill inte ha ont i flera veckor fram över.. uscha!