Dåligt självförtroende.

Hej fredag! 


Så skönt med en helg framför oss nu.. Fortfarande trött efter Vegas-helgen. Gravidtröttheten som började avta innan resan kom tillbaka med full fart efter 9h tidsskillnad fram och tillbaka under få dagar.. 
Så ja. Helgen kommer lägligt! 


Har en dipp just nu. Jag känner mig glad att magen poppat men samtidigt lite obekväm. Har ett extremt behov av att höra att jag är fin. Försöker tänka positiva tankar men det är vissa dagar är svårare än andra :) 
 

Vecka 15. Hur ska detta sluta?

Imorse var magen stenhård och det har min nog aldrig varit, med tanke på att jag varit överviktig i tidigare liv och efter att jag tappade ca 60kg har magen blivit ganska mjuk..

Nu är det annat och det är ju lite mysigt.. Men rädslan att bli tjock igen finns där. 
Men jag vet att jag inte äter överdrivet mycket i graviditeten (eftersom jag är opererad och inte kan) så jag kanske inte borde haka upp mig på det riktigt än.. 

❤️

Ha en fin fredag! 

#1 - Kajsa

Du är världens finaste! ❤
Jag kommer ihåg att jag kände mig jäääättetjock fram till typ vecka 30! Jag tyckte att jag fick stora kärlekshandtag och lår och armar och allt! När magen blev ordentligt stor kändes det som allt annat planades ut och då blev jag mer nöjd. Men det är svårt när man är lite "vikt-störd", att behöva gå upp i vikt.
Puss på dig! Hoppas vi kan ses snart!!!❤

#2 - EVELINA

Känner igen känslan, var själv jätterädd för att gå upp i vikt under graviditeten, men samtidigt så visar det ju att bebben mår bra om vikten ökar, för det betyder ju att hen växer. Det är jobbigt där i början när det syns lite men ändå inte helt och hållet, men oroa dig inte du är jättefin! :D

Nu nästan 7 månader efter förlossningen så inser jag att jag oroade mig onödigt mycket över gravidkilona för kroppen går verkligen tillbaka till det gamla, även för mig har den gjort det trots att jag är en sådan som får kämpa för att hålla vikten :) Fast jag vet, det är lätt att säga nu, inte så lätt att tro på när man är mitt uppe i det, men vill ändå säga det :)