Rutinultraljud vecka 32.

Goddag! 


Tidigt imorse var vi på ultraljud som sagt, det första jag såg var hans hjärta. Jag var väl inte direkt orolig då jag känner honom hela tiden men ändå skönt att se det ticka. 
Hon mätte huvudet, magen, lårbenen. 
Konstaterade att hjärtat slår normalt, flödet genom navelsträngen var bra, jag har gott om fostervatten och han ligger viktmässigt ganska exakt på kurvan. 1,7kg väger Pigge idag. 
Tror vi gick därifrån med ett MVG. Han växer precis som han ska! Så skönt! 

Hon frågade om vi ville ha en bild, vem säger nej? Hon försökte få till 3D men han gömde sig glatt bakom navelsträngen och vägrade posera till bild. Han är pappas pojke alltså. Mamma älskar ju att vara med på kort.. ✌🏼

Vi fick med oss en liten bild i profil iallafall, jag är så kär i honom. Bästa Pigge. 



Efter lunch var det min tur att checkas. 

Magen mätte 30cm nu, den var 27 sist för 2 veckor sedan. 
Hade gått upp 2kg så väger nu 73 starka. 
Blodtrycket var bra 105/70. 
Pigges hjärta slog 130 slag i minuten. Glad att jag har gått upp i vikt och att magen växer! 


Förra gången låg jag lite under "det normala" idag var jag mitt på. Känns skönt att allt flyter på så bra för mig och Pigge. Tacksamt! 

Vi kan väl konstatera att Pigge och jag får väl godkänt efter dagens kontroller? 
Ha en fin tisdag!