Lunchtankar.

Efter lunchen idag kom värken igen. Mensvärken. Den som lika gärna kan vara växtvärk men som direkt sätter skräck på tankarna. 

Hade jag inte varit gravid nu hade jag haft mens. Vet inte om det påverkar. Men kanske. Det händer iaf en del i kroppen just nu. Försöker tänka positivt och inte för mycket men det är svårt. Att vara så nära men så långt bort från ultraljud. Vill mest att värken försvinner så jag kan slappna av lite :) 

Idag för två år sedan dog världens bästa mormor. Det är även det någonting som ockuperar tankarna idag.. Mormor kämpade i många år med att bli gravid hon också. Tänker att hon har ett finger med i spelet denna gång ❤

Saknar dig ❤
#1 - Sandra Bertilson

Om jag varit dig hade jag varit överlycklig över molvärk i magen =) Det betyder att något händer och växer där inne. Hade varit mer orolig om du inte känt något alls. Allt kommer gå jättebra <3

Svar: Det är så jag vill känna och tänka, med historiken vi har är det dock inte riktigt så lätt :) Men det är klart att det känns bra att det händer ngt i magen. Men ångesten att någonting skulle vara fel finns där också :) Tack! <3
Christina H Lindström

#2 - Malin

Vilken fin tanke. Det tror jag säkert att hon hade. 🌸 Snart så får ni gå på ul, inte allt för lång tid kvar även om det känns som länge. Min väntan är redan över den här månaden. Det gick väldigt fort 😕 kram

Svar: Nej vad ledsen jag blir!! Vad säger Huddinge? Stay strong!! ❤
Christina H Lindström

#3 - Malin

Tack❤️️Barnmorskan jag pratade med idag tyckte nog att jag skulle få progesteron efter ägglossningen nästa gång för att försöka skjuta upp mensen. Men hon skulle prata med en läkare och ringa upp mig senare, vilket hon inte gjorde. Kanske även om det behövdes med tabletter som gör att ägglossningen kommer fortare än dag 21. Hoppas det blir andra bullar nästa gång👍Så kul att följa dig ändå dock. Så glad över din graviditet☺️ Man får leva lite på andras tills man får sitt eget pluss☺️

Svar: Det enda jag vet med Huddinge är att man ska ligga på och vara hård. Vi har varit riktigt jobbiga patienter. Slutade med att överläkaren gav Henke sitt privata mobilnummer för att vi var så missnöjda och besvikna på deras sätt efter första 2 försöken.. Haha dom blir nog glada att slippa oss snart ;) TACK! <3 Håller alla tummar för att ni får ert plus snart! <3
Christina H Lindström

#4 - Mirre - Sweetwords

Så fina bilder på er och tråkigt med din mormor. jag förstår dig och jag vet, jag tänkte och kände likadant och lilla minsta så analyserade jag det och trodde allt var "fel" Men jag är ju också ivfare och jag hade också mensvärk till och från under hela graviditeten och det är ju för barnet och livmordern växer. Men vet, när man misslyckats innan så förknippar man värken med mens,