En söndag, BVC och snö.
Igår tog vi oss in till stan, gick förbi NK-skyltningen tillsammans med alla andra. Av det jag såg tyckte jag inte det var någonting speciellt i år. Men magin kanske försvinner ju äldre man blir.. Förhoppningsvis kommer den tillbaka när Theo är större. 

Köpte nog årets första julklapp på stan också. Om vi inte ångrar oss. Risken finns 😬 
(null)

(null)

(null)

Tog en kaffe och mata-bebis-paus på Löfbergs, den där hallongrottan ni ser på en av bilderna är nog den godaste hallongrottan jag ätit. 

Henke kom med Theo inatt och sa att han inte ville somna så jag fick lösa av eftersom Henke skulle upp och jobba idag. 
Enda som dög var en timme på mitt bröst, sjukt mysigt att ha honom nära men inte så bra för sömnen. Tur att det finns NHL på tvn som håller mig sällskap då..  (null)

(null)
Han somnar rätt fort när han får ligga såhär, men försöker man lägga ner honom vaknar han och man får börja om.. Så tiden får gå innan man ens tänker tanken att flytta på honom.. 🙈❤️

Idag var vi på BVC, jag skulle göra ett test för att se om jag är deprimerad. Det var jag inte, långt ifrån. Men jag tackar världens snällaste (peppar peppar) bebis för det. Jag får sova och jag har fortfarande tid att leva i ett välstädat hem om dagarna (han sover själv så jag hinner plocka och dona, börjar längta efter julpyntet nu..) 
Vägdes och mättes. Han håller sig på kurvan. Vikten är han på "sin" kurva, snäppet under den "normala". 4260g stor är han nu, dvs inte så stor alls men han går upp! Pratade med barnmorskan om att ge lite mer mat from nu och det tyckte hon var bra.. Så nästa gång kanske han väger in som en riktig liten buddha.  
Han fick Rota-vaccin idag också, Henrik och jag är väldigt överens om att Theo får de vaccin som erbjuds. De erbjuds av en anledning och just med rota-vaccinet berättade barnmorskan att sjukhusen märker av en enorm skillnad på små barn med magsjukor. De fallen har minskat massor sedan vaccinet sattes in. 
Som tur var var det ingen spruta han fick, de vaccinen kommer nästa gång och då får pappan följa med. Tycker inte om att se honom bli stucken.. Lite känslig mamma 🙄 

När vi rörde oss hemåt yrde snön framför oss. Mysigt men kallt. Theo var hungrig också så jag försökte hålla ett högt tempo.. 
(null)
Haha på bilden ser det inte ut att snöa speciellt mycket.. men det gjorde det, ni får tro på mitt ord 😆


(null)
The face of matkoma. Lilla hjärtat 🖤