- 12%

Hej på er från bubblan! 

Här händer massor men ändå ingenting.. 
För tillfället kämpar vi med vikten på familjens yngste herre. Första läkarbesöket visade en nedgång på 10%. Vi fick en ny tid två dagar senare (igår) och då var plutten nere på 12% under födelsevikten. Så nu är det gull fart med matning var tredje timme. Tutte + ersättning. 
Mina bröst är förmodligen påverkade av sjukdom innan förlossning, en lång och tidvis krävande förlossning med infektion i livmodern som följd och all antibiotika jag behöver äta nu efter allt.. Så jag och Henke tar hjälp av ersättning för att liten ska få i sig. 
Natten var sjukt tung med larm högt och lågt för att mata. Men det ger resultat. Vi var tillbaka på sjukhuset idag och han hade gått upp 100g sedan igår! Hurra nu vänder det! 
Skönt att ersättning finns men mammahjärtat gjorde ont igår. Att inte ha mjölk så det räcker till sin son, usch! 


Men jag är en väldigt glad bebis ändå!
Älskar honom så mycket.
Grodan!
Lillen 💙
Det är svårt att låta bli att pussa på honom..
Två trötta imorse!

I fredags skickade vi in papper till skatteverket på vad liten ska heta! 


Vi hade två namn som arbetsnamn, Henrik med en favorit och jag en annan.. 
Så fort han kom ut insåg jag att han inte var en Jack. Så vi smakade på Henriks favoritnamn och det kändes så självklart efter att ha använt det ett par dagar. (Även om det är sjukt svårt att släppa Pigge..) 


Säg hej till Theodor Åke Ivan Lindström!

Vår lille bebis är en Theodor! 

Kommer nog mest kallas för Theo men ham ska döpas till Theodor. 

Åke heter han efter sin farfar och sin pappa och Ivan heter min storebror i mellannamn, min pappa och farfar hette det i mellannamn, så det var självklart för mig att föra det vidare.. Tror ganska många fler innan farfar i släkten hette Ivan också så det känns fint att Theo heter det också! 

Känner att jag ligger lite efter i uppdateringarna efter de senaste dagarna men så får det vara. 
Lär ha tid att komma ikapp! 

Nu vill Theo gosa och pappan sover, bäst att offra sig 😉