Inlagd utan svar.

God tidig morgon! 

Jag vaknade lite lätt törstig, tog beslutet att dricka vatten, fick ont och kan nu inte somna om. Infarten i armen värker och jag känner mig långt ifrån stark. 

Vi kom in till bb vid 11-tiden igår för träff med läkare, fick göra ctg som vanligt först och eftersom jg druckit vatten innan blev det jobbigt. Jag kunde inte ligga som vanligt och rörde mig som en mask. Det märktes såklart på ctgt så in kom en barnmorska och undrade vad som hände. Hon såg på mig hur ont jag hade och jag tror det var där och då de verkligen förstod att jag kommit in för att få hjälp.. 
Med tanke på att det var torsdag igår och jag varit i kontakt med sjukhuset varje dag kan man känna ”äntligen”... 

Träffade en läkare som ville ta nya prover, fick träffa en kirurg som undersökte utifall jag fått bråck i magen, det verkar jag inte ha (tack och lov!) Men de konstaterade att någonting är knas och det har med största sannorlikhet att göra med min gastric bypass operation. Men eftersom de inte vill röntga mig vet de inte säkert vad som är fel. Avvakta blev beslutet. 
Jag skulle iaf få dropp för att fylla på kroppen eftersom jag inte kunnat äta/dricka på ett par dagar. Problemet var att det var ont om plats så droppet fick jag ta i kafeterian på avdelningen. Helt optimalt! När det lugnat ner sig lite fick jg iaf komma till ett rum vid 17 tiden.. Då hade en läkare beslutat att jag inte fick åka hem. 
Nytt ctg på magen innan jag flyttades upp till våning 9 på bb-Stockholm. 
(Alla ctg har sett bra ut, pigge är som han heter, pigg. Värre är det med mamma) 


Hej gamla hemkommun!
Älskar att det inte känns som ett sjukhus här

Vid 20 pussade jag Henke hejdå, han åkte hem för att få lite sömn. Jobbigt att vara kvar ensam men det var bäst så :) 


De ville att jag skulle prova dricka lite igen ”om det gått över”. Har extremt svårt att tro det kommer ”gå över” då det onda snarare tilltagit ju fler dagar som gått. 
Fick vanka av och an i korridoren för att lugna ner det onda. Sen var det dags för nytt ctg innan jag fick försöka sova. 
Slapp droppet under natten då det gjort att jag varit tvungen att kissa endel under natten.. 

Vaknade av ett glatt sms inatt mitt i allt detta, jag är faster igen! 
Pigges kusin föddes i huset (på ett annat bb) 💙 

Har som sagt ont i infarten i armen och lätt värk i magen nu så sova är svårt. 
Ligger mest och väntar på hur de tänker. Vad händer framöver? Jag har ingen aning men hoppas att läkarna har en plan för oss. 

Så nu fick ni en lätt (lång) uppdatering i detta kaos, jag kämpar på även fast det känns hopplöst av och till att inte ha några svar. 
Blir väl en ny läkare nu på morgonen som ska göra sin bedömning.. wish us luck! 


Kämpar på!
#1 - Lillemmish - mode - inspo - mamma

Ha en underbar fredag

kramis